Pytania ogólne:

1. Jakie produkty i usługi są specjalnością PrintCoast?
W naszym portfolio znajduje się szeroka gama produktów reklamowych i poligraficznych. Specjalizujemy się w brandingu przestrzeni, druku wielkoformatowym oraz druku UV. Doświadczenie oraz znajomość wielu technologii (różne rodzaje druku, frezowanie CNC) pozwalają nam na samodzielne przygotowywanie takich produktów jak kasetony reklamowe, litery przestrzenne czy systemy wystawiennicze. W ramach optymalizacji druku możemy podjąć się realizacji zleceń, które dotyczą: druku cyfrowego, druku offsetowego czy różnego rodzaju gadżetów reklamowych.

2. Czy realizujecie zlecenia niestandardowe?
Tak, wieloletnie doświadczenie oraz znajomość wielu różnych technologii (frezowanie CNC, druk UV, druk wielkoformatowy itd.) pozwala nam na podjęcie się realizacji nawet najbardziej skomplikowanych i nietypowych projektów.

3. Jakie są terminy realizacji?
W przypadku druku wielkoformatowego jest to z reguły od 1 do 3 dni roboczych, przy większych nakładach termin jest indywidualnie ustalany z Klientem. W przypadku produkcji kasetonów reklamowych, standów, systemów wystawienniczych, tablic informacyjnych i liter przestrzennych czas realizacji wynosi ok. 10 dni roboczych.W zależności od skomplikowania projektu czas ten może się wydłużyć, informujemy o tym Klienta już na początkowym etapie współpracy.

4. Jaki jest sposób rozliczenia za wykonane zlecenie?
Dla nowych Klientów wystawiamy fakturę proforma. Przy stałej współpracy możliwe jest rozliczanie z dwutygodniowym terminem płatności.

5. W jaki sposób dostarczyć potrzebne pliki?
Pliki można przesłać mailem na adres dostępny na stronie. Zalecamy korzystanie z serwerów w chmurze typu WeTransfer.

6. Czy realizujecie wysyłkę produktów?
Tak, wszystkie wykonane przez nas materiały możemy dostarczyć na terenie całej Polski za pośrednictwem firm kurierskich (Pocztex24, UPS, DHL, DPD).

 

Pytania dotyczące druku:

1. Jaka jest trwałość wydruków?
W przypadku druku wielkoformatowego ekosolwentowego atramenty, których używamy charakteryzują się wysoką jakością oraz trwałością. Nasze wydruki charakteryzują się 3 letnią odpornością na warunki atmosferyczne. Aby wydłużyć trwałość wydruków, ochronić przed uszkodzeniami mechanicznymi istnieje możliwość dodatkowego zabezpieczenia wydruków laminatem.
Druk UV charakteryzuje się fotograficzną jakością oraz wyjątkową trwałością. Farba używana do druku jest utwardzana promieniami ultrafioletowymi, dzięki czemu wydrukowane materiały są odporne na działanie czynników atmosferycznych i promieniowanie UV.

2. Jak przygotować pliki do druku?
Dokładną instrukcję dotyczącą sposobu przygotowania plików znajdziesz tutaj.

3. Czy wykonujecie druk przy użyciu kolorów specjalnych – Pantone?
Tak, jednak tylko w przypadku druku offsetowego. W pozostałych technologiach druku tj. druk cyfrowy, druk ekosolwentowy i druk UV kolory Pantone zamieniamy na ich odpowiedniki w CMYK.

4. Czy można zamówić próbkę wydruku?
Oczywiście, za niewielką opłata istnieje taka możliwość. W przypadku większych zleceń koszt ten jest wliczany w późniejszy koszt.

5. Czy wydruki są bezpieczne i przyjazne dla środowiska?
W przypadku druku wielkoformatowego używamy atramentów, które posiadają certyfikat Greenguard.  Potwierdza on, że nasze wydruki nie mają negatywnego wpływu na jakość powietrza w pomieszczeniu. Mogą więc być stosowane jako elementy dekoracji wnętrz w różnego rodzaju pomieszczeniach.
Jeśli chodzi o druk UV to nasz ploter Oce Ariozna 318 wykorzystuje atramenty, które nie zawierają lotnych substancji organicznych (VOC). Pomieszczenia, w których znajdują się elementy zadrukowane w technologii UV wymagają jedynie wentylacji typowej dla pomieszczeń biurowych.

6. Jaką rozdzielczość powinny mieć obrazy w pliku?
Wielkość Do formatu A4. Do 1 m² Do 2 m² Od 2 do 5 m² Od 5 do 25m ² Od 25 do 50 m² Powyżej 50 m²Rozdzielczość 300ppi 200ppi 150ppi 100ppi 80ppi 50ppi 30ppi7. Jaka jest różnica między drukiem solwentowym a drukiem UV?
Druk solwentowy jest najczęściej wykorzystywany do różnego rodzaju druków wielkoformatowych – banery, roll-upy, folie, naklejki, plakaty czy obrazy. Materiały takie mogą być eksponowane zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Dzięki użyciu odpowiednich atramentów materiały reklamowe charakteryzują się kilkuletnią odpornością na promieniowanie UV oraz czynniki atmosferyczne.
Druk UV to nowoczesna technologia, która umożliwia zadruk materiałów płaskich – różnego rodzaju tworzywa sztuczne, drewna i elementów drewnopodobnych czy szkła. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu specjalnych farb utrwalanych promieniami UV. Ta technologia zapewnia fotograficznej jakości wydruki, które będą wyjątkowo trwałe. Wykorzystywane atramenty są praktycznie bezwonne i nie potrzebują czasu na schnięcie, co skraca czas produkcji. Druk UV znajduje zastosowanie przy produkcji materiałów reklamowych – kasetony reklamowe, szyldy i tablice informacyjne oraz w dekoratorstwie – szklane panele kuchenne.

8. Czy wydruki wielkoformatowe mają zapach?
Nasze wydruki ekosolwentowe są bezzapachowe, nie zawierają lotnych związków niklu. W przeciwieństwie do wydruków z wielu innych ploterów solwentowych nie mają specyficznego, nieprzyjemnego zapachu.

9. Jakie materiały nadają się do zadruku UV?
Drukujemy na wszystkich materiałach płaskich do grubości 5 cm i rozmiaru 300 x 250 cm. Do najczęściej zadrukowanych materiałów należą: plexi, dibond, PCV twarde i spienione, aluminium, stadur, hips oraz szkło.

 

Pytania dotyczące produktów reklamowych:


1. Jaka jest największa szerokość kasetonu reklamowego?

Szerokość kasetonu jest zależna od wybranej przez Klienta technologii. Kaseton w jednym fragmencie wykonany z plexi może mieć 3 m szerokości, z dibondu do 3,9 m z licem napinanym praktycznie bez ograniczenia.

2. Jaki rodzaj podświetlenia stosuje się dla kasetonów reklamowych i liter przestrzennych?
Używamy wysokiej klasy oświetlenia LED z odpowiednim kątem świecenia, przez co na licu nie występują punkty o nadmiernym skupieniu światła.

3. Czy prowadzicie sprzedaż gadżetów reklamowych?
Tak, jesteśmy dystrybutorem wielu gadżetów reklamowych. Współpracujemy bezpośrednio z wieloma producentami i importerami.

 

 

Pytania dotyczące usług dodatkowych:

1. Czy możliwy jest montaż w godzinach popołudniowych lub w nocy?
Tak, wykonujemy usługi montażu poza standardowymi godzinami pracy, również w nocy. Zdajemy sobie sprawę, że w przypadku montażu kasetonów reklamowych, liter przestrzennych, wyklejania sklepowych witryn czy pomieszczeń biurowych Klienci preferują momenty mniejszego natężenia ruchu, poza godzinami pracy. Jest to aspekt szczególnie ważny w przypadku montaży w galeriach handlowych, gdzie muszą się one odbywać po zamknięciu sklepów.

2. Jak przygotować się do montażu?
Nasi pracownicy muszą mieć swobodny dostęp do miejsca montażu,  źródła prądu.  W przypadku reklam podświetlanych wyprowadzony przewód zasilający.

3. Czy wykonujemy montaże poza Radomiem?
Tak, podejmujemy się realizacji zleceń również na terenie takich miast jak: Warszawa, Lublin, Kielce czy Łódź oraz w ich obrębie.

4. Jakiego kleju użyć do montażu grafik na szkle?
Korzystamy z bezbarwnego silikonu firmy Lakma.

5. Jaki jest maksymalny format dla frezowania CNC?
Dysponujemy stołem roboczym o wielkości 3 x 2 m. Dla większości pracy jesteśmy w stanie wykonać usługę na płytach 4 metrowych np. kasetonów z dibondu.

6. Czy frezujecie materiały powierzone?
Tak, istnieje taka możliwość. Wymaga to jednak wcześniejszej konsultacji.

7. Jakie materiały możecie wyfrezować?
Podejmujemy się frezowania materiałów o różnej twardości, nawet aluminium. Specjalizujemy się w obróbce materiałów charakterystycznych dla branży reklamowej: twarde i spienione PCV, dibond, plexi, hips, styrodur. Wykonujemy też frezowanie materiałów drewnianych i drewnopochodnych.